Programati o sedinta

Completati campurile din stanga si revin in cel mai scurt timp posibil cu confirmarea programari.

Telefon:
0722 376694

Email:
claudia_popa75@yahoo.com

Logopedie

Logopedie – terapia limbajului

Terapia limbajului – interventia logopedica – este un serviciu terapeutic, proces complex, ce se concentreaza pe imbunatatirea si corectarea abilitatilor de a vorbi si a intelege comunicarea, limbajul, atat verbal cat si grafic.
Terapia limbajului se realizeaza intr-un mod distractiv si creativ, intr-o atmosfera relaxata si prietenoasa, pentru a ajuta copiii cu tulburari de vorbire, scris, citit, invatandu-i, fara ca ei sa resimta aceasta invatare ca pe un efort.
Interventia logopedica abordeaza problemele de natura psihologica, pedagogica, sociologica si medicala prin prisma prevenirii si corectarii tulburarilor de limbaj si comunicare. Presupune un proces complex ce implica atat munca in echipa (logoped – copil – parinte – cadru didactic) cat si suficient de multa rabdare ce se poate desfasura pe o perioada scurta sau mai indelungata de timp, perioada diferita de la copil la copil.
Durata procesului terapeutic se poate intinde de la cateva luni pana la 1 – 2 ani depinzand de mai multi factori: nivelul de colaborare al copilului, implicarea parintilor in continuarea exercitiilor acasa, varsta copilului, tipul sunetului afectat (unele sunete se corecteaza mai usor: P, B, M, fata de sunete precum C, G, R), nivelul dezvoltarii auzului fonematic, existenta deficientelor (deficienta mentala, deficient de auz, ..), diferite modificari sau malformatii ale aparatului fono-articulator sau respirator.

Sedintele logopedice contin de obicei:

• Exercitii si jocuri de scurta durata, variate pentru corectarea pronuntiei; a ritmului si fluentei vorbirii, tulburarilor de voce,
• Formarea structurilor perceptive motrice de orientare temporala, spatiala, forme, culori, marimi;
• Dezvoltarea structurilor gramaticale;
• Stimularea comunicarii expresive;
• Corectarea scris-cititului;
• Cresterea increderii in sine, reducerea agresivitatii si cresterea succesului scolar prin dezvoltarea capacitatii de comunicare.

Perioada recomandata pentru inceperea terapiei logopedice:

• Incepand cu varsta de 2 ani si jumatate se recomanda interventii ce vizeaza stimularea dezvoltarii vorbirii copilului. Un limbaj slab dezvoltat sau dezvoltat cu intarziere poate avea o influenta nefasta asupra operatiilor gandirii (limbajul este strans legat de gandire);
• La varsta de 3 – 4 ani sunetele folosite in limbaj nu sunt inca automatizate in pronuntie de aceea o emisiune defectoasa se poate corecta mai usor. In aceasta perioada se va incepe corectarea pronuntiei copilului. Este important insa sa luam in calcul faptul ca este o varsta destul de dificila in acest sens din punct de vedere al disponibilitatii copilului spre colaborare in acest sens.
• Pornind de la 5 – 6 ani disponibilitatea copilului spre colaborare creste, copilul implicandu-se activ in propria corectare a pronuntiei. Corectarea sunetelor se va realiza intr-un ritm mai lent decat anterior
Automatizarea tulburarilor de pronuntie apare o data cu cresterea in varsta a copilului. Fara interventie logopedica acestor tulburari li se vor asocia: stima de sine scazuta, insucces scolar, dificultati de relationare, agresivitate.

Durata terapiei logopedice

Perioada de desfasurare a interventiilor logopedice este diferita de la copil la copil, de la individ la individ. Perioada terapiei poate varia de la cateva luni la 1 – 2 ani in functie de factori precum:
• Gradul de colaborare al copilului
• Abilitatile si profesionalismul terapeutului
• Coeficientul de inteligenta al copilului; varsta copilului
• Implicarea parintilor (apartinatorilor) in continuarea acasa a exercitiilor recomandate
• Tipul de sunet afectat (sunete precum P – B – M se corecteaza mai usor fata de C – G – R)
• Gradul de dezvoltare al auzului fonematic
• Existent deficientelor precum : deficient de auz, deficient mentala, etc.
• Malformatii sau diverse modificari ale aparatului fonoarticulator sau respirator.

Eficienta interventiei logopedice creste in raport cu urmatorii factori:

• Frecventa sedintelor de terapie – sunt recomandate minim 2 sedinte pe saptamana de cate 45 minute fiecare;
• Colaborarea parintilor (apartinatorilor) cu terapeutul pe parcursul procesului de corectare, fixare si mentinere a noilor achizitii, deprinderi
• Realizarea temelor date de catre terapeut dupa fiecare sedinta de catre copil si parinte (apartinator).

Image

Atmosfera prietenoasa
pentru toate gandurile tale.

Atmosferă prietenoasă
pentru toate gândurile tale